انجمن ماهیگیری ایران فیشینگ

نسخه‌ی کامل: ریسه گیره قفلی برای کرم
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: image007.gif]
این ریسه از ادغام گیره قفلی برای کرم و حلقه فلزی (O) به دست می آید. حلقه (O) در قلاب واقع شده و از طریق یک نخ بافته شده انعطاف پذیر به آن متصل شده است.گیره قفلی کرم به این حلقه آویخته شده است و اجازه می دهد تا در بالای قلاب قرار گیرد. نکته ای که در آن وجود دارد این است که وقتی یک ماهی سعی می کند تا طعمه را از دهان خارج نماید، نخ بافته شده شکم خواهد داد و قلاب از دهانش خارج نخواهد شد.
آنچه که مهم است استفاده از یک نخ ریسه سفت و شق می باشد. کار ریسه سفت نگه داشتن ریسه در جای خود، هنگامیکه نخ بافته شده شکم می دهد، می باشد. برای جنس ریسه پیشنهاد می شود که از نخهای فلوروکربن سفت که نامرئی می باشد استفاده شود. حتمأ طول ریسه را کوتاه بگیرید و بیشتر از 10 سانتیمتر نباشد.

بدیهی است که قلابها مجبورند که تیز باشند اما با تست ریسه مطمئن شوید که بدرستی غوطه ور می باشند وگرنه اگر قلاب برای نگه داشتن حالت غوطه وری سنگین باشد، براحتی از دهان ماهی خارج خواهند شد. استفاده از قلابهای ساق بلند بدین معنی است که شما می توانید از نخ بافته شده بلندتر استفاده کنید. ساختش کمی راحتتر است و همچنین اجازه می دهد که نخ بافته شده بیشتر شکم دهد.

حلقه (O) می بایست در بالای ساق قلاب نصب شود؛ برای اینکه به آن اجازه ندهد تا از روی قوس قلاب عبور کرده و از نوک قلاب خارج شود. در اینجا استفاده از کرمهای مصنوعی برای کمک به غوطه وری نسبت به کرمهای طبیعی توصیه می شود.