انجمن ماهیگیری ایران فیشینگ

نسخه‌ی کامل: گره گوشواره برای انشعاب از ریسه95%
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
گره های اتصال گوشواره به ریسه
1. گره گوشواره شماره یک (Dropper Knot No.1)
برای ماهیگیری با 2 یا 3 قلاب طعمه یا پشه مصنوعی، گره گوشواره با نگهداشتن انتهای نخ گوشواره بوسیله گره غلاف یا گره جراحی می تواند ساخته شود. لذا وقتیکه گوشواره تان کمی کوتاه شد یا قلاب از دست رفت، بجای ساخت مجدد ریسه می توانید یک گوشواره جدید به جای قبلی متصل کنید (البته جایگزینی به هیچ وجه توصیه نمی شود). چندین روش برای اتصال آنها وجود دارد که در ذیل به تشریح یکی از آنها می پردازم:
1)  یک تکه نخ به طول 25 تا 30 سانتی متر برداشته و در حدود یک سوم (یا بیشتر به دلخواه) آنرا در بالای گره ریسه قرار دهید. انتهای نخ BL1 را در مجاورت ریسه نگه داشته و با دیگر انتهای نخ BL2، چهار دور پیچ را حول ریسه در حالی که از گره ریسه دور می شوید، بسازید.
[عکس: GOSH.JPG]
2)  انتهای نخ BL1 را از میان آخرین حلقه B عبور داده، آنگاه بدون عبور از میان حلقه های میانی، آنرا از میان حلقه A بیرون آورید.
[عکس: GOSH1.JPG]
3)  گره را مرطوب کرده و به آهستگی هر دو انتهای نخ را (BL1 و BL2) بکشید. مطمئن شوید که دورپیچ ها روی هم نیفتاده اند و آنگاه کمی محکم تر آنها را بکشید تا گره گوشواره بدور ریسه محکم گردد. گره و ریسه را مرطوب کرده و گوشواره را به مجاورت گره ریسه بلغزانید و محکم کنید.
حال شما صاحب یک گوشواره قوی (95 درصد در مقابل پارگی مقاوم است) می باشید و همچنین گوشواره با ریسه زاویه قائمه ساخته که در گوریدن نخ بسیار موثر است.
[عکس: GOSH3.JPG]