انجمن ماهیگیری ایران فیشینگ

نسخه‌ی کامل: سیستم ماهیگیری سورف کستینگ
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
 سورف کستینگ
[attachment=10]
ماهیگیری در سواحل شنی را که نیاز به پرتاب بلند دارد را سیستم ماهیگیری سورف کستینگ می نامند و حالت قرار گیری چوب برپایه به صورت 90 در جه قرار می گیرد همان حالتی که تمام ماهیگیران برای ماهیگیری کپور استفاده می کنند که به اشتباه حالت چوب ماهیگیری خود را 90 درجه قرار می دهند این سیستم و نحوه قرار گیری چوب ماهیگیری مخصوص ماهیگیری سورف کستینگ می باشد.
در سیستم سورف کستینگ از ریسه های ساده کفخواب  انشعاب دار استفاده می شود شما حتی می توانید از ریسه های با سرب متحرک هم استفاده کنید. طعمه ها هم می توانید از طعمه های که در ماهیگیری در دریا رواج دارند استفاده کنید مثل ماهی مرکب یا تکه ماهی یا میگو و صدف یا در بعضی از مواقع جگر و روده مرغ.
در این سیستم به دلیل اینکه شما نیاز به پرتاب بلند دارید حتما باید چوب شما مخصوص این کار باشد که طول چوب های سورف کستینک 4.50 به بالا هست سایز نخ ماهیگیری هم باید کم باشد که برد پرتاب بلند باشد نخ بین 35 و 40 مناسبه و موتور مناسبی که بتواند حد اقل 200 متر نخ 40 را روی اسپول خود جای دهد. سرب مورد نیاز هم می تواند بالای 3 باشد
 همیشه برای پرتاب های بلند شما احتیاج به وسایل خاص این سبک ماهیگیری را دارید. مثلا چوب 4/30متر با اکشن بالا بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم  سرب با بند های بلند و تعداد پارتیشن های کم. یکی از حیاطی ترین وسایل در پرتاب های سورف کستینگ موتور مخصوص این کار می باشد که فرق این موتور با موتور های دیگر در اسپول موتور می باشد .وکار موتور سورف کستینگ این می باشد به دلیل حالت اسپول پهن در هنگام رها کردن نخ از روی اسپول کمترین اصتحکاک نخ با دیواره اسپول را دارا می باشد و طول پرتاب بیشتر می شود.و فرق موتور سورف کستینگ با موتور های  دیگر در اسپول موتور می باشد که اسپول موتور های ساده بسیار گود می باشد ودر حال پرتاب نخ به سختی از روی اسپول رها می شود و طول پرتاب کم می شود که این مشکل در اینگونه موتورها حل شده . .
ما در روش سورف کستینگ می توانیم ماهی هایی  از جمله (کوسه ماهی ، صفره ماهی ، انواع جیش ماهیان ، ماهی شهری ، گربه ماهی آب شور ، نی سر .بارکودا ، شانک و . . . .




منبع:ابی فیشر