انجمن ماهیگیری ایران فیشینگ

نسخه‌ی کامل: تازه های صنعت دام و طیور و آبزیان ایران
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سازمان ها و صنایع بسیاری در کشور ما فعال هستند و هرکدام اهداف خاصی را دنبال میکنند.صنایع غذایی و تمامی صنایع مرتبط با آن جزو صنایع مادر محسوب میشوند زیرا با نیاز روزانه مردم مرتبطند .

صنعت دام و طیور به این علت که رابطه مستقیمی با سفره و خوراک مردم دارد یکی از صنایع بسیارمهم و صد البته حساس وحیاتی کشور است که هزاران شرکت مختلف در سراسر کشور جهت رشد و پیشرفت این صنعت در حال فعالیتند .
طبق آمار صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان با ظرفیت اسمی 23 میلیون تن تولید سالیانه می تواند در ارتقای تولید، اشتغال و ارزآوری نقش بسزایی داشته باشد؛ در حالی که به گفته کارشناسان، اکنون این صنعت با 10 میلیون تن ظرفیت، یعنی 50 درصد توان خود کار می کند.
طبق آمارها، نیاز سالیانه کشور به انواع خوراک دام، طیور و آبزیان 19 میلیون تن است.
در سال گذشته 9 میلیون و 896 هزار تن انواع خوراک در کشور تولید شد؛ از این میزان پنج میلیون و 645 هزار تن خوراک دام، سه میلیون و 960 هزار تن خوراک طیور و 291 هزار تن خوراک آبزیان بود
صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان کشور 70 سال قدمت دارد. اکنون 645 واحد تولیدی در این زمینه فعالیت دارد و این صنعت توانسته است برای 399 دامپزشک، 492 متخصص تغذیه دام، دامپروری و علوم دامی، یک هزار و 100 تکنسین فنی و 12 هزار کارگر به طور مستقیم شغل ایجاد کند که 89 درصد شاغلان را مردان و 11 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.
55
 واحد تولیدی معادل 12 درصد خوراک دام، طیور و آبزیان را تولید می‌کنند که به دلیل رعایت همه جوانب بهداشتی از اهمیت ویژه ای برخوردارند.
اکنون 98 درصد خوراک آماده دام کشور در کارخانه های خوراک دام، طیور و آبزیان و بخشی در واحدهای پرورشی تولید می شود و فقط 2 درصد آن وارداتی است.
گزارش ها نشان می دهد در سالی که گذشت ارزش کنسانتره و خوراک کامل وارداتی بیش از 74 میلیون دلار بود.
در سال گذشته صادرات خوراک آماده دام، طیور و آبزیان به بیش از 186 هزار تن با ارزش بیش از 74 میلیون دلار رسید که نسبت به سال 1390 از نظر حجمی 139 درصد و از نظر ارزشی 135 درصد رشد داشت.

این آمارها گواهی بزرگ بر اهمیت این صنعت و شرکت های فعال در آن است. اما شروع به فعالیت در این صنعت چگونه است ؟
داشتن یک زمین برای ساخت مزرعه و ایجاد یک مرغداری یا دامداری و قدم اول است . قدم دوم خرید امکانات و تجهیزات است. اما این تجهیزات و امکانات و شرکت های ارائه دهنده را چگونه میتوان یافت؟ چگونه میتوان با آن‎ها لینک شد و ارتباط برقرار کرد؟ چطور میتوان خریدکرد ؟ اگر در شهر دیگری باشند چه؟ چگونه با شرکت هایی که در شهر ما هستند آشنا شویم و ارتباط برقرار کنیم؟
سامانه تخصصی جامع دام و طیور و آبزیان datlix یک سایت تخصصی است که در آن یک بانک اطلاعاتی از تمامی شرکت ها و واحدهای تولیدی فعال در این صنعت ایجاد شده است.
شما میتوانید با مراجعه به این سایت وارد بخش شرکت ها شده و متناسب با نیاز خود با شرکت های مربوطه لینک شده و ارتباط برقرار کنید. شما میتوانید این شرکت ها رابر اساس استان فیلتر کنید و بدانید چه تعداد  شرکت هایی در استان شما فعال هستند و چه امکانات و خدماتی ارائه میدهند و چه نقش و تاثیری در صنعت دام وطیور دارند ! در قسمت شرکت ها تمامی اطلاعات موردنیاز برای لینک شدن و برقراری ارتباط با این شرکت ها آورده شده است.با مراجعه به این سامانه میتوان به نام شرکت ها نام مدیرعامل  شرح فعالیت های شرکت .زمینه های فعالیت شرکت شماره تماس پست الکترونیکی  و وبسایت به دو زبان فارسی و انگلیسی دسترسی داشت
در بخش دیگر این سایت میتوانید شرکت های مختلف را بر اساس نوع فعالیتشان فیلتر کرده و با آنها آشنا شوید.در این سامانه شرکت ها با فعالیت های مختلفی دسته بندی شده اند مانند تجهیزات دام و طیور و ابزیان ،دامپزشکی و دارو سازی ، کنسانتره، نهاده های دام و طیور ،نشریات و مطبوعات فعال در حوزه صنعت دام و طیور و آبزیان ،تولید دام و طیور و بازرگانی و صادرات و واردات دام و طیور یا تمامی خوراک و تجهیزات مربوط به این صنعت .