انجمن ماهیگیری ایران فیشینگ

نسخه‌ی کامل: چگونه بفهمیم در انتخاب طعمه درست پیش رفته ایم
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
از ماهیگیران آن محل در مورد طعمه بپرسید و از آن استفاده کنید؛ اما اگر افراد زیادی از آن طعمه استفاده میکنند شما طعمه مشابه دیگری را به کار بگیرید. اما نباید در این محل متوقف شد. از طعمه هایی که دیگران به هیچ وجه بکار نمیبرند دوری کنید.

اکنون بیایید نظری بکنیم به روشهای اعمال طعمه:

1- اگر مطمئن هستید که در محل ماهیگیری شما ماهی وجود دارد، از طعمه بدون بو استفاده کنید. میتوانید یک کیسه کوچک از چنین طعمه هایی را درست کرده و به همراه داشته باشید. کپورها از حس بویایی برای تشخیص مواد مغذی به کار رفته در طعمه استفاده میکنند و اگر به مذاقشان خوش نیاید به آن طعمه نزدیک هم نمیشوند. پس اگر آن را ببینند و بویی از آن دریافت نکنند ممکن است برای تست کردن مواد با حس چشایی به سوی طعمه بیایند. بعضی اوقات شما فقط به یک ماهی نیاز دارید که طعمه را بردارد تا ریسه شما دست به کار شده و تردستی اش را نشان دهد.

2-از طعمه هایی استفاده کنید که بتوانند وزن قلاب را خنثی کنند. بدین ترتیب طعمه و قلاب حرکتی کاملا طبیعی در آب خواهند داشت که برای ماهی شبیه به غذای آزاد موجود در آب به نظر میرسد.

3-اگر در آن دور و بر مردم با ذرت و حبوبات صید میکنند شما از جوشانده استفاده کنید. و برعکس. یعنی اگر بسیاری با جوشانده ماهی میگیرند شما به روشهای قدیمی اتکا کنید؛ مانند طعمه ذرت بر روی بستری از شاهدانه و یا طعمه ماگوت بر بستری از حبوبات.

4-اگر در آخر هفته ای هستید که ماهیگیران بسیاری اطراف محل را با طعمه آزاد انباشته اند شما از روش تک قلاب و بدون طعمه پاشی، در محدوده ای خارج از طعمه های آنها صید کنید. و اگر از تک قلاب استفاده میکنید حتما طعمه مربوطه را به انواع جذب کننده ها مزین کنید. این روش بیشتر برای ماهیان تنها کاربرد دارد و اگر دسته ای از ماهیان در آن دور و بر باشند دیگر این روش کاربرد نخواهد داشت.

5-یک جوشانده را از وسط به دو نیم کنید و دو تکه را بر خلاف گردی (همانند یک دمبل) به ریسه مویی بزنید که این موضوع ماهیهای بزرگتر و مجربتر را سریعتر گول میزند.

6- سه یا چهار جوشانده را همزمان به ریسه مویی بزنید البته باید دو تا از اینها طعمه شناور باشند تا حالت حرکت آزاد طعمه حفظ شود.